torstai 26. marraskuuta 2009

Suuntana tulevaisuus

OPETUSYMPÄRISTÖ

Klassikan lukion kehityksen vauhti 2000-luvulla on on ollut huimaa niin opetusteknologian kuin kansainvälistymisen alueella.

Peruskorjauksen jälkeen 2006 uudistetun AV-teknologian ja virtuaaliteknologian yhdistelmä on maailmanlaajuisestikkin ainutlaatuinen.

Fyysinen opetustila luokassa on laajentunut virtuaalimailmaan ja samalla opettajan opetuspisteen helppokäyttöisyyden kautta teknologian ja oppimisympäristöjen käyttöönottokynnystä on madallettu huomattavasti. Nyt jo kolmen käyttövuoden kokemusten perusteella voimme todeta luoneemme jotain uutta, jolla toivottavasti on myös positiivinen vaikutus oppimistuloksiin. Tämän muutoksen onnistumiseksi tarvitaan uudenlaista opettajuutta ja opetuskulttuurin muutos onkin ollut niiden opettajien kohdalla suuri, jotka ovat olleet pioneereja opetusteknologian hyötykäytössä opiskelijoita varten.


Isoja kansainvälisyys askelia otimme ensimäisen kolmevuotisen Comenius-projektin Education and health through sport @ school) myötä 2004-2007.


Sittemmin matkavuorokausia kansainvälisyyshankkeissa opiskelijoilla ja opettajilla kertyy vuosittain lähes 60 vuorokautta eri puolille maailmaa. Kuvassa opiskelijamme Intiassa yhdessä Engaltilaisten ystäviensä kanssa.


Kuvat puhuvat paremmin puolestaan ja allaolevien linkkien kautta voit kurkistaa Klassikan opiskelijoiden ja opettajien silmin globaalia maailmaa. Kaikki hankkeet ovat 2004 vuoden jälkeen tapahtuneita ja suurin osa vakiintunutta Klassikan kansainvälisyystoimintaa.

Jönköping, Ruotsi
Lons le Saunier, Ranska
Ladenburg, Saksa
Rooma, Italia
Gubbio, Italia
Bristol, Englanti
Lagoa, Azores, Portugal
Maaseik, Belgium
Leikanger, Norja
Suceva, Romania
Weiz, Itävalta
Rohtak ja Delhi, Intia

Tulossa:
Uganda, Afrikka